Můj báječný rozvod
Geraldine Aron

Můj báječný rozvod

Laskavá komedie věnovaná všem, kteří ne vlastní vinou zůstali sami. Eliška Balzerová sama na jevišti ve všech osmnácti rolích.

Monodrama Irky Aronové, v němž exceluje Eliška Balzerová, je obratně napsaný, zábavný a hodně ironický text. Má ale i hořká a smutná místa. Od svého uvedení ve Viole již dosáhl přes stovku repríz a přenesením do Nuslí získala Fidlovačka parádní kousek. Diváckou a zároveň kultivovanou inscenaci, v níž Balzerová ohromuje svou proměnlivostí, temperamentem, smyslem pro humor i nevtíravou vroucností. Je až neuvěřitelné, jak jí role Angely, ženy ve středních letech, kterou opustí manžel, sedne, jako by ji autorka Balzerové psala na tělo. Hrdinčiny životní peripetie jsou zde vylíčeny s osvobozujícím nadhledem, její boj se samotou a hledání nového smyslu života překvapivě nesklouznou do citového vydírání diváků. Inscenace s emocemi jen tak lehounce koketuje, aby co nejlépe vyšly zvraty situací a kontrasty. Balzerová přes dvě a půl hodiny neopustí jeviště a s úžasnou lehkostí dokáže udržet pozornost diváků, dostat je tam, kde je chce mít. Vývoj postavy má přesvědčivě vybudovaný, všechny trapné situace, které Angelu potkávají, si vychutná s úžasnou hereckou kreativitou a nápaditostí. Stejně mistrovsky ovládá přechody z různých postav, hraje svou suverénní dceru, je vlastní matkou, která se na stará kolena zhlédla v rockové hudbě, snobskou přítelkyní. A samozřejmě i bývalým chotěm, plejádou bizarních nápadníků, psychiatrem. Své metamorfózy herečka podkládá rozmanitými hlasovými kreacemi, posluhovačka trochu připomene osobitou dikci herecké kolegyně Lilian Malkiny, k nezaplacení je i kníkající a chichotající se čínská studentka medicíny.

Inscenace také vtipně a nápaditě pracuje s náznakem, kouzelné jsou například scény, kdy Angela tíhne za sebou plyšového psa či jinak s ním komunikuje, Balzerová už má Angelu v krvi, hraje si s ní, vychutnává si ji, je uvolněná, přirozená. Jeviště nové scény má příjemné rozměry a Můj báječný rozvod na něj vklouzl bez potíží, jako by tam byl odjakživa.

Eliška Balzerová někdy působí jako technicky dokonalá herečka, přesná ve výrazu, ale méně spontánní. Ovšem to, co předvádí v Aronové hře, popírá tyto představy o jejím herectví. Jedním slovem - je skvělá.

 

30.3.2006, autor recenze: Jana Machalická

Filmová a divadelní agentura

 

Termíny

  • Čt 8.12.2022, 19:00

Vstupné

420 Kč

Místo konání

Velký sál KZ

Pořadatel

S-klub

Obrázky